Zoom och Calabrio i kontaktcentersamarbete

kontaktcenter Calabrios molnbaserade wfm-lösning integreras med Zoom Contact Center.

Zoom och Calabrio i kontaktcentersamarbete

Zoom seglade upp som en av de ledande leverantörerna av videomötestjänster under coronapandemin, men har successivt byggt ut sin plattform med allt fler funktioner. I slutet av 2022 berättade man om en ny satsning på kontaktcenterområdet med produkten Zoom Contact Center, som samlar företagets interna kommunikation med kundkommunikation i en och samma plattform.

Nu ska Calabrios helt molnbaserade plattform för work force management integreras med Zoom Contact Center, som också den är en ren molntjänst. Calabrios wfm-lösning bygger till stora delar på den teknikplattform som ingick i köpet när man förvärvade svenska Teleopti 2019.

– Med Zoom Contact Center, gör vi det möjligt för varumärken att få en meningsfull kontakt med sina kunder. En del av att främja dessa kontakter är att integrera avancerade workforce engagement management-lösningar för att höja upplevelsen och effektiviteten för agenter som interagerar med kunder. Calabrios användarvänlighet och flexibilitet passar perfekt med Zoom-mantrat, säger Scott Brown, försäljningschef för Zoom Contact Center.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.