Nya ai-tjänsten ska effektivisera företags kundservice

kontaktcenter Nu lanserar Tech Mahindra och Google sin nya ai-tjänst Generative Ai Powered Email amplifaier – med syfte att förbättra mejlkorrespondens mellan kundtjänst och kunder. 

Nya ai-tjänsten ska effektivisera företags kundservice

Det är genom generativ ai som Tech Mahindra, ledande leverantör av lösningar för digital transformation, och Google hoppas kunna underlätta företags e-posthantering. Email amplifaier är en lösning som automatiserar e-postmeddelanden hos företagets kundtjänst.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Med hjälp av ai-verktyget kommer företag kunna skapa personliga svar genom att den identifierar kundernas avsikter och insikter från e-posten och andra applikationer som CRM-system. Den kommer att förbättra kundtjänstens handläggningstid och ge korrekta svar.

I ett pressmeddelande säger Hasit Trivedi, it-chef på Tech Mahindra, att generativ ai kommer att driva på betydande förbättringar i kundupplevelsen. Han anser också att ai kommer att lösa utmaningar som höga driftskostnader, lång handläggningstid och stora volymer av e-postmeddelanden.

– Vår lösning förbättrar företags kundtjänst med snabba, exakta och automatiserade svar. Den kommer dessutom att möjliggöra anpassning i stor skala och skapa tilltalande innehåll. Tillsammans med Google levererar vi marknadens mest avancerade lösning för e-posthantering hos kontaktcenter.

Möjlighet att granska meddelanden

Användarna kommer även att kunna granska de ai-genererade svaren via Human in loop-principen. Det här innebär att det finns möjligheter att ändra meddelandet innan det skickas till kunden.

Generativ ai tillför verkligt värde för organisationer inom alla branscher, men särskilt inom områden där datasekretess och säkerhet är av prioritet. Det anser Chandra Sankholar, ansvarig för Google Cloud Partnerships i Indien. I ett pressmeddelande säger han att deras nya tjänster och lösningar kommer att skapa fler möjligheter för organisationer att accelerera sina ai-drivna transformationer.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.