Det är genom generativ ai som Tech Mahindra, ledande leverantör av lösningar för digital transformation, och Google hoppas kunna underlätta företags e-posthantering. Email amplifaier är en lösning som automatiserar e-postmeddelanden hos företagets kundtjänst.
Nya ai-tjänsten ska effektivisera företags kundservice
kontaktcenter
Nu lanserar Tech Mahindra och Google sin nya ai-tjänst Generative Ai Powered Email amplifaier – med syfte att förbättra mejlkorrespondens mellan kundtjänst och kunder.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Med hjälp av ai-verktyget kommer företag kunna skapa personliga svar genom att den identifierar kundernas avsikter och insikter från e-posten och andra applikationer som CRM-system. Den kommer att förbättra kundtjänstens handläggningstid och ge korrekta svar.
I ett pressmeddelande säger Hasit Trivedi, it-chef på Tech Mahindra, att generativ ai kommer att driva på betydande förbättringar i kundupplevelsen. Han anser också att ai kommer att lösa utmaningar som höga driftskostnader, lång handläggningstid och stora volymer av e-postmeddelanden.
– Vår lösning förbättrar företags kundtjänst med snabba, exakta och automatiserade svar. Den kommer dessutom att möjliggöra anpassning i stor skala och skapa tilltalande innehåll. Tillsammans med Google levererar vi marknadens mest avancerade lösning för e-posthantering hos kontaktcenter.
Möjlighet att granska meddelanden
Användarna kommer även att kunna granska de ai-genererade svaren via Human in loop-principen. Det här innebär att det finns möjligheter att ändra meddelandet innan det skickas till kunden.
Generativ ai tillför verkligt värde för organisationer inom alla branscher, men särskilt inom områden där datasekretess och säkerhet är av prioritet. Det anser Chandra Sankholar, ansvarig för Google Cloud Partnerships i Indien. I ett pressmeddelande säger han att deras nya tjänster och lösningar kommer att skapa fler möjligheter för organisationer att accelerera sina ai-drivna transformationer.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se