Molntjänstföretaget Calabrio erbjuder redan en bred palett av verktyg som hjälper kontaktcenter över hela världen att optimera verksamheten och öka medarbetarnas engagemang.
Calabrio förvärvar ai-experten Wysdom
kontaktcenter Ai-baserade analysverktyg ska hjälpa Calabrios kunder att öka kundnöjdheten och jobba mer effektivt.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Nu förvärvar man företaget Wysdom, som använder sig av artificiell intelligens och maskininlärning för att analysera kundinteraktioner i olika kanaler, både med mänskliga agenter och virtuella agenter.
Enligt Calabrio är detta ytterligare ett steg för att integrera ai och maskininlärning i deras molnbaserade plattform, vilket ska leda till att användarna kan effektivisera och förbättra kundupplevelsen.
– Genom Wysdoms ai- och ml-baserade analysverktyg kommer Calabrios kunder kunna få djupare insikter från alla interaktioner i deras omnikanal-kontaktcenter, säger Kevin Jones, vd på Calabrio i ett uttalande.
Calabrio lyfter speciellt fram möjligheten att med hjälp av Wysdoms teknikplattform kunna analysera och finjustera chatt- och röstbotar i realtid.
– På Wysdom har vi i flera år fokuserat på att förbättra effektiviteten hos ai-förstärkta chattbotar, eftersom vi anser att det moderna kontaktcentret är moget för den transformationen, säger Ian Collins, som är grundare och vd på Wysdom.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se