Ett kontaktcenter är i många fall långt ifrån en fridfull miljö. Tempot är högt och många agenter kan sitta tillsammans i ett öppet kontorslandskap. Då kan det vara till stor hjälp med en teknisk lösning som underlättar arbetet.
Epos utlovar kristallklart ljud i kontaktcentret
headset Företagets nya headset-familj Impact 700 är framtagen för användning i den krävande miljön i ett modernt kontaktcenter.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Epos nya headset-familj Impact 700 är speciellt framtagen för användning i kontaktcentret. Headsetet är av typen onear, ansluts via usb-kabel till datorn, och har ergonomisk design så att det kan bäras under långa arbetsdagar. Men kanske viktigast av allt är att mikrofonen och den inbyggda mjukvaran är konstruerade för att fånga upp och återge agentens röst så naturligt som möjligt oavsett vilken miljö man befinner sig i.
Flera funktioner för smart styrning finns inbyggda i headsetet, bland annat en kontrollenhet som är placerad på usb-kabeln. Härifrån kan användaren besvara samtal, tysta mikrofonen och även justera volymen under pågående samtal.
För att skydda användarens hörsel är Impact 700 utrustad med teknik som kan sätta stopp för höga ljudtoppar och störande ljud från omgivningen. Impact 700 finns att köpa redan idag och kostar från cirka 1600 kronor exklusive moms.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se