Det företag som lyckas bygga långvariga relationer med sina kunder och bibehåller en hög kundlojalitet har väsentligt bättre förutsättningar än andra när det gäller att bygga en långsiktigt hållbar affär.
Experterna: ”Fyra sätt att skapa mer lojala kunder”
kontaktcenter Analysföretaget Brilliant har tittat närmare på över 20 000 kundundersökningar och identifierat fyra viktiga områden för dig som vill öka kundlojaliteten.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Företaget Brilliant Future, som är specialiserat på medarbetar- och kundundersökningar, och som har lång erfarenhet av att ta fram datadrivna insikter har analyserat över 20 000 kundundersökningar från 20 olika organisationer för att ta fram fyra nyckelområden för den som vill öka kundlojaliteten.
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