Mitel ska samarbeta med kontaktcenterjätten

kontaktcenter Genesys och Mitel ska tillsammans hjälpa företag att vässa sina kundupplevelser och leva upp till regulatoriska krav.

Mitel ska samarbeta med kontaktcenterjätten

Nu slår sig kontaktcenterleverantören Genesys ihop med kommunikationsjätten Mitel för att ta fram erbjudande som ska hjälpa stora företag att förbättra sina kundupplevelser.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Mitel är en ledande leverantör av olika kommunikationslösningar och erbjuder redan en egen kontaktcenterplattform i form av Mitel Micontactcenter (MiCC), men genom att tillsammans marknadsföra Genesys avancerade plattform hoppas man kunna hjälpa fler kunder, inte minst inom starkt reglerade branscher, att lyfta sina kundupplevelser.

– Vårt partnerskap med Genesys utökar Mitels förmåga att betjäna stora och mycket stora företag och erbjuder ett komplett utbud av CX-lösningar anpassade efter deras föredragna distributionsmodeller, inklusive CCaaS, säger Sebastian Tietz, chef för affärsutveckling på Mitel, och fortsätter:

– Med Genesys Cloud kan vi nu stödja stora företagskunder som eftersträvar en moln först-strategi för CX genom en omfattande plattform som är inbäddad med inbyggd AI och erbjuder en global räckvidd och skala för organisationer över hela världen.

De båda företagen nämner specifikt regelverk som AI Act, Dora och GDPR och att antalet standarder som dagens företag måste leva upp till fortsätter att växa, inte minst om man är verksam i finansbranschen, vården eller inom offentlig sektor. Genesys och Mitel utlovar att man tillsammans är positionerade för att hjälpa stora företag och myndigheter att leva upp till dessa krav.

– Genom vårt samarbete med Mitel som en global systemintegratör kommer organisationer att kunna navigera genom komplexiteten i föränderliga regulatoriska standarder och kundförväntningar. Med omfattande plattformsfunktioner, support och service från Mitel kan organisationer världen över mer sömlöst orkestrera helhetsupplevelser för kunder och medarbetare, säger Larry Shurtz, försäljningschef på Genesys.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.