Svenska Sinch ger sig in i ett omfattande samarbete med Ciscos samarbetsplattform Webex. Sinch har lång erfarenhet av att hjälpa företag att kommunicera med sina kunder och nu ska nya produkten ”Sinch calling with Webex” tillföra telefoni och samarbetsverktyg till Webex utbud.
Sinch inleder samarbete med Cisco
samarbetsverktyg Gemensam plattform förses med telefoni, meddelandehantering och samarbetsverktyg.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Samarbetsverktygen kommer att omfatta möteslösningar och avancerade meddelandefunktioner och vänder sig främst till mindre och mellanstora företag som vill bygga en produktiv och säker verksamhet.
– Med fullt integrerad Webex-teknologi kommer användare av Sinch att uppleva ett modernt, allt-i-ett-samarbetsverktyg som erbjuder enkla och flexibla kommunikationslösningar, vilket gör deras företag mer produktiva och säkrare, med vilken enhet som helst var som helst, säger Tony Lopresti, ansvarig för produktutveckling på Webex i ett uttalande.
Räcker med en enda leverantör
Resultatet, i form av en molnbaserad uc-lösning, ska bli att företag inte behöver vända sig till flera olika leverantörer enligt Sinch och Cisco.
– Vårt samarbete med Webex är ett viktigt steg som kommer att erbjuda företag en omfattande, högkvalitativ plattform för alla deras kommunikationsbehov. Denna integration möjliggör inte bara för företag att effektivisera sina verksamheter, utan främjar även värde, förtroende och lojalitet hos deras kundbas, säger Anders Lenman, ansvarig för enterpriseprodukter på Sinch.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se