Ti: Varför tog det sådan tid att åtgärda problemet?
– Det tog tid att lokalisera problemet och sedan har vår personal jobbat så fort som möjligt för att rätta till det, säger Alexandra Carlsson, som inte kan ange den specifika orsaken till driftstörningen.
En av de drabbade kunderna är Arkitektkopia, som implementerade växeln Telenor One 2.0.
– Appen har strulat, det stämmer. Jag ser det inte som ett stort problem för oss, även om det innebär minskad bekvämlighet. Appen är ett smidigt verktyg när man kör helt mobilt.
– Nu har vi fått göra omkopplingar och sätta hänvisning via webbgränssnittet istället och telefonistfunktionen har inte störts, säger Andreas Timmelstad, cio på Ariktektkopia.
På onsdagsmorgonen kvarstod en driftstörning i den generella Telenor App, som kunderna använder för att administrera sina abonnemang och till exempel se saldo.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 8 oktober 2014