I en paneldebatt på Cisco Live i Las Vegas berättar Ciscos Sara Morales, VP på People and Culture, om hur man skapar en företagskultur som främjar flexibilitet, produktivitet och samarbete.
Tre punkter för att skapa arbetsgivare som är magneter
Kontoret LAS VEGAS. It-jätten Ciscos inställning är att kontoret ska vara en magnet som lockar personalen. Men att flexibilitet är viktigt både för individen och för teamet. Här är tre viktiga områden för att nå målet.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
– Vi har anställda i 20 olika länder och det skiljer sig mellan länder, enheter och team hur man jobbar. Vår vd Chuck Robbins säger att kontoret ska vara en magnet, och inte något som man tvingar folk till, säger Sara Morales.
kGobwWKi7OWCRR68WJTrallE05R9md4U9VChLL9zJx0+2xoO6g95sQ/8iXQMY6YvNFULZfTV05uBd69/eFuP9voPRh3mwYkjwO5HijrrBhLp7KeTaiTcgAluTl+6YEN+P8Tj1GOATU2h03IooXRz6lmAvYHMxcmbpcSw9QlmoW2YW/cPuW/fTTpt/meKolfSnq9vV3LW8JmhpcvMbkMIg0TfCJ2CGg++ZmNrGgSQH7t3hqdJh4Xcf2yj2kRyayNdOGkEL6DhOHI4NdGtWtuT/DMMDLUKRkBFMDQz9+mWsFu/PfpEJ2lzRFgKotZ21SghLkiIL/rO2NS1trFBD84L/v4FBIutijRjMg8HuoybMMQYDOjx5OMNm2sV7jnJP0wTMYg1dN5Lvm958JCggGNPnOFhohiAYFhjq9Sb30jiVBiXzdtevTseQdY6u+GEd/F8E7anU/mch/IuYjabgib7lRJ9sY8EQodfElRXi2EJnSkwtZjVw986PxlAhz1fFOPtIo4wAomHDKqKp5LHhrj4Pk50/QGIoXe+xoqaiNDqU8pS/2JcgzwTZZuwt5likgDwjObn1Kn0GzQeUrabq90Opa4HVTtYUnKmpSlVo/Yrtcd+DPc3hpoSMq8SMwWcZ8sbjJhQWxs+N/GXPKpQc5nU6tI5J6gN7oR8zdSNHjOB7Osx2lZV/Jibrf4JpRCjaZUvUAX/w4FEsyUp7+Ki2CZXd2/Mq7NsNSCF079AM9l8IhxoQcqrbhYUr2+dsRfE+fm2dJCP2rk4u72MvDTjfPs4vzLslnEGFBl5p2BLt/X2YnJvpqLx/+m9QL/plXowOO0Mv36d98VggLrWC2a/ydCSbY0qj9tzNu0wVD6wOXNrUy5E33A050MBDFgP3tAjvEJLXm1ZzZfW7lzqUxjd7aMtdtYvvM4E9RrAQ+uEHvqZtlUdjlF9WnBG45SxWrUB40Bqitm57xppsU1LjaUtgwhZoz88KWvF+zamFu2FRYDaoM6ELXUldUXEcl+CpWJNgT+t/8YYHS7iLjsKAOskV9Vqcw1dTyNolVTDKbnsv/tOK3UKfJGWRiiFfSmxCtbVFcDpewkqHP/ohsrFbtLOq0e9UZ7bEUBlgt9BypSwpJiEbvaebQGmeBmydKDw6Mv/k8z6975nEbbJPVoQ8Y5TDI9sNnVS/bNQHl9kvpM1UNCHbREPpBexAYiEQc32VrAuP6u6SH4v6vmYbVuf8z4XZrXDjhJZkwj4aEh4retnfV/uRKzFMw1/Tb4YHl2DOXcG1D6kGz0z6kuON87gOPRavm+qIRnz6S/6Cs3lxCI4cY+2M2f1R9VURbB1cgGkpNF6wF5tm5suV1rDhQPgD4wHUyXQnj9LjhGaX2Tgn/OGmlbb+eunPh0ADDAO/pNloLwVBlWBf5dUXngTmvwq1PAgVtjMXlOpSCq9h3J5RbBkaaS7y4/KZq1HujGwPbWffERfNdZaf5iR8VhLunIxtPXB1wSWxcudyngs6MoTQaBGHN4Y1ntseg5dKFSx8Df643a455+zZtYaxIVAqFsjnCCpwbJ9CmzapDtMYf/dbTfCmDvP/+GkGPlApMqNY0IyxXly80JGocwJ8TktUJvIKr+UPTaduQtTrJOnzYkCkTzD+vMwlTcX+MMPsUVqjYqtRUl3WhLKyyyB/nBUwNYwhdCUdCmF7JeqrTvFO2MHauF9ZAzMFM8vj1PpUKvgDSHh6NS3eBBcg8WiHKb5bZK/rx/euTaY+f5C2h7YEF0TvsP/+75NG9Wra1MT/RfaZJ+xQyWSnoS+10ApyGIkvf0Z55ufSJ4l+a8WJHI8moTvuEr9Kc4w9thchnq2c7AUDW0LYn6oEGftIJxZ9sPHKdYY25OuGp/baQp3y9ulDoymvjXGeQHCXWfskf8ouunQ5icIfbUpQGwDAX+XmS1lGVPF68JgK6NJytQU75AxjS9KK5aXu6lPUZ9hJJqPodBJAQgKsmy8TMo/9qmvF5t1sZAe2vQppZFdCqo/4zaoTFv3VhcDKzF2MtvBcOCJR/OtLXA53czeIBk3UCMZrpUzTcj/4rsJFjGDcvNvji0aMQ76iBTiBFaS2O32k6jOpHCqsPnMpBykviFHNUyHcj/SpNNddk1FnpjbW9A7No8maGxfeWZW0dc2BwZkH14rcTGRweMol/yUDSp598IaEvV9nc1CKdyQ6wolntkLX+256bOu59dvN4vYvbHBCThYj1NzpIFR3vpXv9WVOZ663oEa1PWW6vf+A9lsPMbUbTlquImKFHeKk0yyQ7ytoCH8fsWIJCC5pCnKJITfXrsK04Y3UA3UmpQOqS0BzHU/QhLo04Q+fkCLxppT0psa7tFDTthD8tnQXMv/8QLZKPvjybkDvX91LycCwrC7tGv6osr9aQ2sLaSs6a/gBdsfjf2mydIsb2R8i8PxuKxIDjSo6F8ZIhTTH0wBhiKOTns8Uvrg0833aplqaSKNVDS98GTm0iaZir6NghgvV2ogwU0OB5r0ZIww1WNMZSGF1XizkDmXjVhKy3uKoa9QrqfhTtrJfmMzW3QGVwt5OSEIZI2KYWA1cFnEAgavmFxZ4bEuV5N4gAo8J2JHDDFfmjBwpX35cAYjC6v6xot5kb68HgNZa+tplhG5/BFoQU2V9kz5Y0IIMqcJSwgOraDgADT2ovxrTApmO7hIh1oSMg2pK0DKaRws9xAA5tJh2V/ALx1Tjx4t7KdMIji19AZT1mtOOcNcHs7PaTO+/hsFlEa+FsAeSGOAroAHYCRJao10jVjw6OvDWLmL9BTzs6Xi1/Q4KvXYfl7AGmcjw00mZhbvDI2pUxlZDhz8rvXz2N8ohJDTBedqHQs77EVpGKWEgiVTlPnlZNV19Ie35do+MBd1YMVh8YjJs71Fk5X2CCWWLEc0kFJ1HE46B9Zwqemi9jLfr5hWMwBXV0mGkCv1YzuwYHB0YgXLvqu2u7MDzHWsk8KVhK+2NLspPcpzQKDFdfBWpL0j8pG7ZuyyhDZdPVSXksbGhdsGNMgZ+JAJTqYVxeilI+9psHBg6aZeHlRFU/upYAOHGf9TW9/b89HhV1p5apGEkVFO5Jd+m6aLzTEZbXFNXeyxmSN59cSNc4RANdzOD1l1OgN5h5M9o8xJ9LlAAdvY1gTUUi0jiKReO0hfFSxSxFibINaDI7ztlPCg0p3Z0GtfdUmd+nVNJEgTxbdfe+Ufcnw7C/Xy5Yo5GlpB9THCeWKjjS2OfitJG0bjlFQ3eUVdq0gkHVBm/g1AJMSIQKj4boPLbRgLtpiVAw7IvanizPXgTl9UR2DpXHv0WQ84Wuxz6KlDiopo99KKhZziZ9RNEWh9XDNFezTRWQTv4pEL3TPR0mz/rWtDu5+2nFwAh/9+TEU7iHXtduhBQ6975xltjaWIbm6vAUgU5bOaKoSDJk1JxXNsEpp4sia3+fAcRFqWiTXc9p925MUVuaHhAhZ2+0Qxh95DgVxET4qCz2tVSW852Lf12fBv9UrjreYW+m5+lDrXgjrTpaDrXR/Pcx4hvmfubH2fN8rCoPi9D2eNb1BQtzShEqsW9okOuITDqQko0XlMbL+wQDehAYFlJPz2Xg2S+eaoISzHW5B4I9BBMQCfqnkuMokyQJhPB8bF7vQHvZ9vVQMZ5jSXKR8OYROiiqmVIOXfFnA9UBgWTTG0qDirK3PGhiNeNG/K8Xwfhjy1lQ19CMX/wiO3ZLFM9O8RlDkbnuZvYnk+nOEaLhhqR4elpZ2oPYpw4eVZNJPymPTCThY1KyYK0qTFcMdAFEnBMFa7jYAiA7rKcJVmP+U+WoBpqgtE26cytqbaaYYApWYSE3+Q3pNfRh8xbcZ3zpLzLAqz67ETME6ikrFL/j7AzqQIAKFRoyIzlJKFN0S5Ubu5JxyfOdUhl3VMOPIAfP6uGcL1o6l6CEtnnAbBcgee15U9flNIP4BCC6313zaZLXQ7I4/dkJp7QFS2minkA7epfa+CHTpJ3BPuPFkcFHSDTTNj3oAYJuF3beAvGqp2FWJmIlA9pN0rJ/FEgLBUo5+VnycEAr8zsBCM39WfyO0Bwtd2/JKWbBcCgdRTnxfgsTVPmi5vbbVcR1fSdB0QT7vN9SKDO5mrF4otwJ0JRI7PdCajnlYGbhDz0Sq6osl7+tM7IkNla6yGb74g69RIUXQmt1eG04z7+SdBb3RUnABSQm8Fq8JICUUkhDmMmlfA7moldTdNvxJbiVkf00/Qi9EwziKalhxVtU5DPc7Jc1gp7itsiF7At9hpBG/yoesIzB2ted6dhUBkliv9CYbhlq+H4Khh9hpDI6MKGmGO6az4hUs+a0LYdG53AMbg0ued97RrYco6QGilBEJRYn/OcMcf/C8sTXVbzbSiKn6Q4TGma5LECbHifhK0pPo4X3aXNUJHJVEcwDQ2tcCyPEJufSrHAFRhF73/Hbuw9aGpxg==