Utbildnings-tv: Del 1 om chattbotar

Chattbotar Vad är viktigast att tänka på när man ska börja använda sig av chattbotar i kontaktcentret? Vi tog hjälp av experterna på svenska Hello Ebbot för att ta reda på det.

Utbildnings-tv: Del 1 om chattbotar

Chattbotar och konversationell ai är ett av de snabbast växande områdena inom det moderna kundmötet. Men vilka är fördelarna och vilka resultat kan man förvänta sig när man implementerar en chattbot i kontaktcentret? Och, den kanske svåraste frågan, hur ska man tänka när man döper sin chattbot?

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Telekom idag tog hjälp av chattbotexperterna Gustav Elveros och Jeffrey Bohannan på svenska leverantören Hello Ebbot för att ta reda på svaren på alla de vanligaste frågorna. I kommande del 2 och del 3 kommer vi att berätta mer om hur du planerar och driftsätter en chattbot samt hur den tränas fortlöpande för att leverera ännu bättre svar på kundernas frågor.

Här hittar du tidigare avsnitt i Telekom idags serie utbildnings-tv.

 

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.