Här är 2022:s sju viktigaste artiklar om kundmötet

kontaktcenter Kundmötet har hamnat i fokus på många organisationer under året som gått. Vi har samlat ihop de viktigaste case-artiklarna från 2022.

Här är 2022:s sju viktigaste artiklar om kundmötet

I början av året fick vi en pratstund med Ulla Emmerstorfer, kundcenterchef på försäkringsbolaget If, som berättade om hur hon vill utveckla kundmötet framöver och varför den molnbaserade kontaktcenterplattformen var så värdefull under coronapandemin.

E-handelsföretaget Lyko har valt att avvakta med chattbotar och artificiell intelligens, men låter kundservice genomsyra hela organisationen. Kundservicechefen Elin Trapp berättar bland annat om hur man byggt upp en egen kund-community.

Under de senaste åren har Pensionsmyndigheten förändrat sin kundmötesstrategi i grunden, med lyckat resultat. Vi bad Pär Hedén, produktionsområdeschef för allmän pension på Pensionsmyndigheten, berätta om hur man gått till väga.

Fackförbundet Byggnads ligger i den absoluta frontlinjen när det kommer till användningen av ny teknik som chatt- och röstbotar. Nicklas Mattsson, enhetschef på Byggnads medlemscenter, berättade om hur röstboten hjälper medlemmar att hitta svar på sina frågor dygnet runt.

Kunden är ständigt i fokus för nätbanken Avanza och man utvecklar fortlöpande processer och bemötandet för att få ännu nöjdare kunder. Kundservicechefen Annika Cederbrand berättar om vikten av att få kunderna att känna sig sedda och hörda i digitala kanaler.

Energibolagens kundserviceavdelningar har utsatts för enorm press under året som gått, i spåren av energikris och skenande elpriser. På Mälarenergi tog man hjälp av kunderna för att utveckla kundmötet – med mycket lyckat resultat.

Branschorganisationen Kontakta utsåg Skånetrafiken som bäst i Sverige på kundservice. Vi bad kundservicechefen Susanne Jönsson berätta om hemligheten bakom framgångarna.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.