Avaya breddar mot mellanstora företag

Kontaktcenter [Uppdaterad] Contact Center Select heter Avayas senaste lösning som riktar sig till företag som har mellan 30-250 agenter. Avaya utlovar en avancerad multikanalsplattform, i kostym för det mindre företaget.

Avaya breddar mot mellanstora företag

Även de mindre företagen kan ha stora ambitioner om att tillhandahålla en hög kundservice, där tycker Avaya att marknaden och tekniken inte hängt med och vill nu fylla hålet med sin senaste kontaktcenterplattform som går under namnet Contact Center Select.

Enligt Avaya är det en sofistikerad och enkel lösning som är optimerad för de mellanstora företagens kontaktcenter. Lösningen är baserad på tillverkarens Aura Contact Center och innehåller bland annat:

  • Multikanalssuppport med röstbrevlåda, e-post, webb, chatt, sms och fax.
  • Skalbarhet för 30–250 agenter
  • Stöd för personal i huset och distansarbete
  • Rapportering i realtid och möjlighet att ta fram historik
  • Inspelning
  • Skilled-based routing
  • Support för VMware-miljöer
  • Flera olika språk, dock ej svenska

Den nya lösningen kommer att vara tillgänglig från juni och ett exempelpris är 193 000 kronor för mjukvara och licenser för 30 agenter, över det betalar man per licens/agent.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.