Nu släpper Brilliant Future ett nytt verktyg för vad man beskriver som ”enkel och smart kundrelationsundersökning”. Det handlar om en molntjänst (SaaS) som ska erbjuda fler funktioner och analysverktyg för att kartlägga hur kunderna upplever ditt företag.
Brilliant lanserar nytt verktyg för kundundersökningar
kundmötet Fler funktioner och förbättrade analysverktyg – molntjänstföretaget vill ge dig bättre koll på vad kunderna tycker.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Nyheterna ska underlätta för användare av verktyget och ge dem möjligheter att direkt agera på de insikter som man får tillgång till. Som användare ska man enligt Brilliant också få ökad förståelse för kundernas behov och verkliga önskemål.
Verktyget innehåller bland annat en funktion för ai-driven textanalys som kan användas för att identifiera och kategorisera olika huvudteman i kundernas kommentarer. Ai-tekniken används även i den funktion för så kallad sentimentanalys som skapar en överblick över kundernas känslor i olika delar av kundupplevelsen.
– Att säkra en riktigt bra kundupplevelse är nyckeln för en organisations framgång. Utan kunder finns man inte. Att ta reda på vad som gör kunderna till ambassadörer och göra mer av det, eller ta reda på vad som gör dem till kritiker och se till att åtgärda det är helt avgörande för affären, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future, i ett uttalande.
Telekom idag ställde några kompletterande frågor till Sofie Johansson, som är produktchef på Brilliant Future.
Är det ett helt nytt verktyg?
– Ja, det är en ny produkt. Vi har tidigare hjälpt kunder att göra kundrelationsundersökningar på andra sätt men det här är en helt ny produkt. Med inbyggd ai får användaren databaserade insikter och kan lättare än någonsin agera på resultatet.
Hur skiljer sig det nya verktyget från de lösningar ni erbjudit tidigare?
– Den nya produkten öppnar upp dörrar för företag att bättre förstå sina kunders behov och önskemål. Användarna kan enkelt själva sätta upp en kundrelationsundersökning och skicka ut den med bara ett par knapptryck. Verktyget är baserat på redan framtagna validerade undersökningsfrågor och generativ ai som sammanställer resultatet och pekar på vad som behöver prioriteras för att förbättra kundlojaliteten.
På vilka sätt förenklar det nya verktyget användarens vardag?
– Att säkra en riktigt bra kundupplevelse är nyckeln för en organisations framgång. Utan kunder finns man inte. Att ta reda på vad som gör kunderna till ambassadörer och göra mer av det, eller ta reda på vad som gör dem till kritiker och se till att åtgärda det är helt avgörande för affären. Den här nya produkten gör det lättare för organisationer att fatta välgrundade beslut som är baserade på kunders faktiska feedback.
Är verktyget tillgängligt för era kunder redan idag?
– Ja, verktyget är redan tillgängligt och kan användas fristående eller adderas till redan befintliga abonnemang.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se