Det finns redan flera olika alternativ för den som vill mäta och utvärdera hur kunderna upplever ditt företag, bland annat NPS (Net Promoter Score). Men kontaktcenterleverantören Genesys anser att många av dessa metoder har spelat ut sin roll och lanserar därför sitt eget system Experience index, som är utformat för att ha människan i centrum.
Genesys presenterar eget system för att mäta kundupplevelsen
kontaktcenter Experience index är kontaktcenterleverantörens nya modell för att mäta kundnöjdhet.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Genesys hänvisar till en rapport från analysföretaget Gartner, där man förutsäger att över 75 procent av alla organisationer kommer att ha övergett NPS som en metod för att mäta kundnöjdhet inom två år.
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
