De viktigaste artiklarna om kundmötet 2024

kontaktcenter Vi har publicerat ett stort antal intressanta artiklar om det moderna kundmötet under året som gått. Här är några av artiklarna som du inte får missa.

De viktigaste artiklarna om kundmötet 2024

Kontaktcenterområdet fortsätter att utvecklas och allt fler organisationer förstår vikten av att prioritera utformningen av kundmötet och att arbeta mer kundcentrerat.

Nedan hittar du några av årets viktigaste artiklar om kundmötet som vi har publicerat under 2024.

Kommunens kontaktcenter fyller tio år

Verksamhetsansvariga Emma Tahan berättade om hur Södertälje kommun har optimerat organisationen genom åren och varför det är så viktigt med språkkompetens.

WFM-strategier som lyfter kontaktcentret

Med rätt workforce management-strategi kan du minska personalomsättningen, få nöjdare kunder och dessutom öka effektiviteten i ditt kontaktcenter. Här är de viktigaste trenderna just nu.

Framtidens kontaktcenter ställer högre krav på säkerhet

När Telekom idag bad Krister Ohlin på Tele2 att sia om kontaktcentrets utveckling lyfter han bland annat fram det ärendecentriska arbetssättet och ökade krav på datasäkerhet och regelefterlevnad.

”Ai är inte bara ett buzz word utan något som är här för att stanna”

Kontaktcenterleverantören Puzzel har tjänat in flera års utvecklingsarbete genom att förvärva avancerad ai-teknik. Det berättar företagets vd Frederic Laziou.

Kundservice har en central roll i Lykos organisation

Den snabbväxande e-handlaren Lyko har nyligen bytt ärendehanteringssystem och drar sig inte för att bygga egna ai-lösningar. Vi frågade projektledaren David Johansson om vad som är viktigast när man sätter den långsiktiga strategin.

Så gjorde Skistar när man gick över till ett molnbaserat kontaktcenter

Enorma möjligheter att utveckla kundmötet och tillgång till helt nya kundinsikter. Så beskriver Skistars kundservicechef Ellen Björnfot resultatet efter att företaget gått över till en molnbaserad kontaktcenterplattform.

“Vi måste ta tillvara på den kunskap som vi finns i organisationen”

För tre år sedan tog Tele2 fram en strategi för att förbättra kundupplevelsen. Karin Walter, cx manager på Tele2 Företag, berättar om hur man lyckades nå de ambitiösa målen genom att engagera hela organisationen.

”Man kan ofta kan se resultat inom någon månad om man väljer att zooma in på rätt åtgärder”

Med den senaste tekniken kan du analysera alla kundkonversationer, oavsett kanal. Men hur fungerar det i praktiken och hur ska man agera för att dra störst nytta av lösningarna? Vi bad Johan Wadenholt Vrethem, vd på ai-företaget Voxo, dela med sig av sina bästa tips.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.