Puzzel höjer GDPR-beredskapen och slipar på chatboten

Kundcenter Breddade lösningar och uppdaterade funktioner.
I den senaste versionen av sin molnbaserade kontaktcenterlösning lanserar Puzzel flera nyheter.

Puzzel höjer GDPR-beredskapen och slipar på chatboten

Nu i maj träder EU:s nya dataskyddslagstiftning GDPR i kraft. Och det ställer höga krav på skydd av kunddata. I den senaste versionen av Puzzels kontaktcenterlösning har detta varit en av de centrala faktorerna. Men uppdateringen innehåller mycket mer än så.

Nytt är även att användare kan integrera botar från tredjepart eller Puzzels egna chatbots direkt i kontaktcenterlösningen.

– Chatbots och GDPR är heta ämnen i kontaktcenterbranschen. Å ena sidan har vi innovationer baserade på artificiell intelligens, såsom chatbot’s, som ger nya möjligheter för expansion och förbättring av kundinteraktioner, och Puzzels senaste produktversion är utformad för att stödja detta. Å andra sidan har vi nya dataskyddsförordningen, GDPR, som sätter stor press på kontaktcenters att nu se över hur de samlar in och lagrar både egen data och tredjeparts data. Den senaste versionen av vår molnbaserade mjukvara skapar trygghet att Puzzel erbjuder ett säkert och kontrollerat ramverk för att möta dessa nya och kritiskt viktiga lagkrav, säger Christian Thorsrud, produktchef på Puzzel

Sedan tidigare erbjuder Puzzel kryptering av samtalsinspelningsfiler, den nya produktreleasen sak ytterligare bidra till att efterleva externa GDPR-krav.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.