I slutet av förra året kom beskedet att Anna Törnqvist lämnar Telia efter nio år som utvecklingschef för kontaktcenterplattformen ACE. Ny på posten är Hans Nahringbauer, som redan var väl insatt i Telias strategi för kundemötesteknik. Detta eftersom han är en av få personer som var med från allra första början när Telia utvecklade kontaktcenterdelen av det som i dag är Telia ACE.
Nya utvecklingschefen om framtiden för Telia ACE
kontaktcenter Hans Nahringbauer är Telia ACE-veteranen som nu ska leda utvecklingen av kontaktcenterplattformen. Telekom idag bad honom att berätta om framtiden för Telias kundmötesteknik.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Vilken är din bakgrund och vad innebär ditt nya ansvarsområde på Telia ACE?
– Jag var med från allra första början när vi tog fram kontaktcenterdelen av Telia ACE. De första åren skrev jag bland annat den routingmotor som ligger till grund för media blending i Telia ACE. Under åren efter starten har jag som produktchef lett den tekniska utvecklingen av ACE och har varit mer eller mindre involverad i all utveckling och arkitektur. En rolig del av arbetet är att jag alltid har arbetat nära marknaden och mött våra kunder. Jag tror att det är viktigt att förstå kundernas behov och utmaningar för att skapa en produkt som verkligen hjälper dem. Sedan i somras har jag även lett enheten och de utvecklingsteam som arbetar med Telia ACE kontaktcenter, säger Hans Nahringbauer.