Chris Öhman var en av talarna på Techtidningens konferens Connect23 Contact Center, där han bland annat berättade hur insikterna från AI-analysen används för att driva förändringar inom hela Coops organisation och hur kundservice har blivit en allt viktigare fråga även på ledningsgruppsnivå.
Chris Öhman, som har varit kundservicechef på Coop i sex år, sitter i ledningsgruppen för Coops affärsområde Marknad och berättar att användningen av Voxos AI-analys kommer att breddas framöver och användas i ännu fler delar av Coops organisation.
– Tidigare var kundservice en plats där information samlades men inte alltid nådde hela vägen ut. Med Voxo har vi gjort den kunskapen tillgänglig för alla, från butiksledare till ledningsgrupp. Det skapar en mer lärande och sammanhållen organisation, säger Chris Öhman, och fortsätter:
– Förutom att ha en plattform som möjliggör insikterna behöver man arbeta strategiskt med att förmedla dem internt. Det har varit en hjärtefråga för mig – det är då man verkligen tar vara på kundernas synpunkter, säger Chris Öhman.
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
Coop är en av Voxos äldsta kunder och man beskriver det som att AI-lösningen har utvecklats från att bara vara ett analysvkertyg inom kundservice till att bli en strategisk plattform för kunskapsdelning och förbättrad medlemsupplevelse.
publicerad 11 november 2025