Undersökning: Extra viktigt att satsa på kundupplevelsen

kontaktcenter I sviterna av inflationen har konsumenternas lojalitet gentemot varumärken påverkats – och inte till det bättre. I en undersökning gjord av SaaS-bolaget Servicenow framkommer det att sju av tio svenskar är mindre lojala mot varumärken nu än för två år sedan.

Undersökning: Extra viktigt att satsa på kundupplevelsen

Att varumärkeslojaliteten har ställts på sin spets beror till stor del på ökad konkurrens mellan företag och att konsumenter föredrar det billigaste alternativet. Det konstaterar Servicenow i en ny undersökning om kundupplevelser.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Studien omfattar 1000 riksrepresentativa vuxna svenskar och visar att satsningar på teknologi för kundservice och datasäkerhet väger tungt för att behålla kunderna.

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

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.