Zendesk är en välkänd plattform som används för att hantera kund- och supportärenden och som med åren byggts ut med allt fler funktioner, inte minst för att analysera kundengagemang och kundbeteenden.
Zendesk köper kvalitetsexpert
kontaktcenter Förvärvet av Klaus ger tungviktaren en mer mångsidig plattform.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Nu förvärvar man företaget Klaus, som med sin expertis inom kvalitetsgranskning kan bidra till att göra Zendesk-portföljen mer komplett, vilket CX Today rapporterar om.
– När ai ökar hastigheten och frekvensen i kundengagemang är det endast ai-driven kvalitetssäkring som kan hänga med när företag arbetar för att identifiera och åtgärda brister i sina kundserviceverksamheter, säger Adrian McDermott, teknikchef på Zendesk i ett uttalande.
Klaus grundare och vd Martin Kõiva säger att de båda företagen delar samma vision om en ai-driven, personanpassad kundupplevelse där företag fullt ut kan förutse och agera baserat på sina kunders behov.
– Vår mjukvara spelar en kritisk roll i detta, genom att säkerställa konsekvens, bedöma prestationer hos både mänskliga och digitala agenter och tillhandahålla handlingsbara insikter för strategisk planering.
Klaus har redan ett flertal kända kunder, däribland Bolt, Universal Music och Wise.
Zendesk har inte lidit brist på ambitioner när det gäller tillväxt. Så sent som i fjol köpte Zendesk även Tymeshift, en leverantör av work force managament-lösningar.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se