Inga produkter i varukorgen.
Professional
Contact Center
Industry
Utbildnings-TV
Event
Professional
Contact center
Industry
Utbildnings-TV
Event
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnermedia
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Kontaktcenter
krönika
”Hade Sam Altman fel? Kundservice hänger inte med i AI-racet”
krönika
AI kan inte laga trasiga processer. Det skriver författaren och cx-experten Helén Rigamonti i en krönika och konstaterar att AI utan kundförståelse bara är automatiserad förvirring.
30 april
Premium
kontaktcenter
6 trender som kontaktcenterchefen måste ha koll på
kontaktcenter
Så gott som alla kontaktcenter använder sig av AI idag – utmaningen är att använda tekniken på rätt sätt och att inte tappa den mänskliga aspekten av kundmötet. Det berättar Magnus Geverts på Calabrio, som nyligen släppt sin årliga kontaktcenterundersökning.
29 april
Premium
kontaktcenter
Så lyckas du med AI-agenter i kundmötet: ”Behandla agenten som en nyanställd medarbetare”
kontaktcenter
Med egenutvecklade AI-agenter som aktiveras på under en minut vill Lynes förändra kontaktcentret. ”Vi ser dem inte som en ersättare för människor, utan som ett sätt att frigöra tid”, berättar produktchefen Johan Åberg.
23 april
Premium
kontaktcenter
Microsofts kontaktcenter integreras med Teams Phone
Minskade kostnader för användarna blir följden när Dynamics 365 Contact Center byggs ihop med Microsofts egen telefoni-plattform.
23 april
Premium
kontaktcenter
Därför är CX-fokus viktigare än kundnöjdhet: ”Varumärkeslöftet måste infrias”
När det kommer till att bygga och bevara ett varumärke är kundnöjdheten inte särskilt relevant. Fokus bör istället handla om att skapa en betydelsefull kundupplevelse – och då är relationsbygge mer värdefullt än att exponera sig så mycket som möjligt. Det menar Joakim Norin, ansvarig för CX på Kantar.
22 april
Premium
kontaktcenter
Cx-experten tillbaka med ny bok: ”AI är ett verktyg, inte ett mål i sig”
kontaktcenter
Cx-experten Helén Rigamonti är tillbaka med en ny bok om hållbar kundservice och hur AI kan stärka kundrelationer – inte ersätta dem.
11 april
Premium
kontaktcenter
Kontaktas nya vd om framtiden: ”Skulle få förödande konsekvenser …”
kontaktcenter
Kundservice fungerar bra tack vare självreglering och bolag som inte sköter sig kommer man inte åt genom hårdare lagstiftning enligt Sara Lawett, nytillträdd vd på Kontakta. Techtidningen har talat med henne om bland annat Konsumentverkets granskning av svensk kundservice och kommande Kontaktadagen.
9 april
Premium
kontaktcenter
Efter förvärven – Zendesk vill utmana kontaktcenterjättarna
Mjukvarutillverkaren har förvärvat en molnbaserad kontaktcenterplattform och kraftfulla AI-verktyg. Nu lanserar man en egen CCaaS-lösning kallad Zendesk for Contact Center.
7 april
Premium
kontaktcenter
Så upphandlar du en kontaktcenterlösning – ”Våga vara smart och gå utanför gränserna”
kontaktcenter
Utbudet och möjligheterna är större än någonsin tidigare. Experten Kent Sävåsen tipsar om vad du ska tänka på när du upphandlar en kontaktcenterlösning i dag.
3 april
Premium
Affärssystem
Ny undersökning: Nästan 20 procent vet inte varför kunderna lämnar
Affärssystem
En ny undersökning från Amesto och Superoffice visar att många företag har för lite insikter om sina kundrelationer. Nästan 20 procent av de tillfrågade i Norge, Sverige och Danmark vet inte varför deras kunder har lämnat dem.
2 april
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Senaste artiklarna
kontaktcenter
Calabrio i ny storsatsning på AI – Ska revolutionera WFM-arbetet
9 timmar sedan
Premium
säkerhet
8 åtgärder som sätter stopp för ransomware
12 timmar sedan
Premium
AI
Så väljer it-cheferna AI-verktyg: ”Kan stärka vår konkurrenskraft på marknaden”
15 timmar sedan
Premium
kontaktcenter
Mobiloperatörerna tappar i kundnöjdhet under 2025
6 oktober
krönika
”Feedback – AI eller människa, vad föredrar du?”
6 oktober
Annons
Sponsrat av
Outpost24
Applikationsbrandväggar (WAF): En illusion av fullständig säkerhet?
Annons
Sponsrat av
Junglemap
Det är inte datorn som hackas. Det är du!
Techtidningen Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-TV
Till avdelningen
it
Webbinarium: Så skapar du en it-arbetsmiljö där medarbetarna trivs
16 juni
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: CX-experten om hur du arbetar kundfokuserat
1 april
IT
Titta på webbinariet om Techbarometern 2025
11 mars
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så certifierar du företaget inom informationssäkerhet
20 december 2024
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så påverkar ai ditt cybersäkerhetsarbete
16 december 2024